Търсене в този блог

неделя, 9 декември 2018 г.

Пълнена тиква с плодове и орехи



Тиквата е едно от чудесата на природата. Приготвяме го  през зимата, когато разнообразието на плодове и зеленчуци е доста ограничено. Освен че е вкусна, тиквата има и много полезни качества. Много е писано за това, така че аз ще мина направо на рецептата. За пълнената тиква аз не ползвам захар. Подслаждам с мед, а и плодовете са достатъчно сладки. Комбинацията на тиквата с плодовете и ароматите на ползваните подправки, е направо неустоима. И така ...


Продукти: 
1 тиква "цигулка" - около 3 кг
100 гр обезкостени фурми
100 гр стафиди
100 гр орехови ядки - начупени
2-3 ябълки
1 к.ч. пчелен мед
1 к.ч. ром
ванилия
канела 
карамфил - 2-3 парченца
2-3 с.л. лимонов сок

Приготвяне: 

Първо накисваме сушените плодове / фурмите нарязани на дребно/ в рома и малко вода, така че да се покрият. Оставяме ги за половин един час да омекнат. Разполовяваме тиквата напречно и почистваме добре от семките. Аз използвам лъжица, с която издълбавам и отстранявам семето и ципите. 



Включваме фурната на 180 градуса и запичаме леко орехите. Междувременно обелваме и почистваме ябълките и ги нарязваме на кубчета, поръсваме ги с малко лимонов сок и подправяме с канела. Смесваме ги с накиснатите сушени плодове, ванилията и счукания карамфил. 


Накрая добавяме и орехите и разбъркваме добре. 



Намазваме с мед дъното на издълбаната тиква и пълним с приготвената плънка. На мен ми се наложи да поиздълбая и към дръжката, че плънката се оказа повече. 



Слагаме пълнената тиква в тава с малко вода на дъното и покриваме с фолио. Печем в загрятата фурна около 1 час и половина до 2 часа, в зависимост от вида и големината на тиквата. Щом омекне, отстраняваме фолиото и запичаме леко отгоре. 


Това е всичко, да ви е сладко :) 

Ако желаете да виждате новите рецепти, моля харесайте страницата ми във ФБ:
                                     https://www.facebook.com/healthy1001recipies/